Jag tror att jag kanske mår bra idag.

 
Hej igen!
 
Jag tror att jag kanske mår bra idag. Antagligen har det något att göra med att jag precis har fått reda på hur mycket växtbaserad koreansk mat som finns. Alla unika kulturer som existerar runtom världen är som helt nya, fascinerande världar som jag ännu inte har upptäckt.
 
Igår så lagade jag kimchi-bokkeum-bap (김치볶음밥), alltså stekt ris med kimchi, och det smakade himmelskt!
 
Någon gång i veckan så tänkte jag också gå till Oriental Supermarket i Stockholm, vilket verkar vara Sveriges största butik för asiatiska ingredienser, och bl.a. leta efter tteok (), alltså koreanska riskakor, så att jag kan testa att laga ra-bokki (라볶이), vilket är en populär gatumaträtt med nudlar, tteok och stark sås.
 
 
Nyligen så blev jag även accepterad till ett vuxengymnasium där jag ska studera naturvetenskap. Jag hoppas verkligen att jag lyckas den här gången. Önska mig lycka till. ^_^
#1 - Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Åh vad kul :) Lycka till <3

Svar: Tack så mycket, Evah. ^_^
koagulerad.blogg.se